Verónica Anzil (Investigadora postdoctoral URV)

És Llicenciada en Antropologia per la Universitat Nacional de la Plata, Argentina (1990). Al juny de 1991 va completar el DEA en Sociologia, orientació Sociologie de la Culture et du Changement Social, a la Université Paris VII-Jussieu (Paris, França). Anys més tard, va realitzar el DEA en Antropologia Urbana de la URV (Tarragona, Espanya), i va defensar la seva tesi doctoral en 2012, obtenint la menció Excel·lent Cum laude, així com el Premi Extraordinari de Doctorat. La seva continua participació en els diversos projectes europeus i nacionals li ha permès publicar nombrosos articles en revistes científiques d’impacte, capítols de llibre, així com la participació a congressos i workshops. Editora de la revista Arxiu d’Etnografia de Catalunya, també és membre de la Càtedra UNESCO del Diàleg Intercultural a la Mediterrània, de la URV. Els seus temes d'interès són: famílies transnacionals, parelles binacionals, adopcions internacionals, estereotips nacionals, violència de gènere, identitats.

veronica.anzil@urv.cat

Sandra Caponi (Investigadora postdoctoral María Zambrano)

Doctora en Filosofia (Unicamp, 1992), Professora Titular del Departament de Sociología i Ciència Política de la Universidad Federal de Santa Catarina. Posdoctorat Sènior en la École des Hautes Études en Sciences Sociales, EHESS (Francia). Estada de recerca (2019) en la Universidad de Buenos Aires (Argentina) i la Université Paris Diderot-Paris VII (França). Coordinadora del Projecte Capes- Cofecub, amb la Université de Paris VIII-Vincennes-Saint-Denis, titulat "La diseminación de los saberes expertos en el dominio de la Infancia" (2019-2022). És vicepresidenta de la Sociedad Brasileña de Bioética- Regional Santa Catarina (SBB-SC). Consultora ad hoc de diverses publicacions científiques. Ha estat professora visitant a EHESS (Paris- Francia), la Universidad Nacional de Colombia, la Universidad Nacional de Rosario (Argentina) i el Collège de France. Ha publicat diversos llibres, entre ells: De la compaixão à solidariedade: uma genealogia da assistencia médica (2000), Loucos e Degenerados : uma genealogía de la psiquiatría ampliada (2012), Uma sala tranquila : neurolépticos para uma biopolítica da indiferença, (2019). És Embajadora institucional Internacional de la Facultat de Psicologia de la Universidad Nacional de Rosario (Argentina).

sandracaponi@gmail.com

Carlos Alonso Chirinos Medina (investigador postdoctoral URV)

Doctor en Antropologia i Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili (URV, 2021); màster en Antropologia Mèdica i Salut Internacional (URV, 2015), i llicenciat en Antropologia Social (Pontifica Universitat Catòlica del Perú, 2010). Actualment realitza una estada postdoctoral a Oxford Brookes University (2022) sobre cures de llarga durada i envelliment. És professor associat a la URV i membre del Medical Anthropology Research Centre (URV). Ha participat en estudis qualitatius vinculats a l'educació, la cura i la salut en zones rurals dels Andes i la selva peruana. Destaca el seu treball etnogràfic sobre marits grans cuidadors en contextos de discapacitat i malaltia a l'àmbit rural espanyol. És membre de l'equip de recerca dels projectes R+D GenderCare (2018-2021), Projecte CUMADE (2020-2021), Projecte R+D CareModel (2021-2024), i Projecte R+D RETCOV (2022-2025).

Línies de recerca: Narratives i experiències de la malaltia; cures familiars de llarga durada; gènere i parentiu; processos d'envelliment i de cicle de vida.

Docència: Màster en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social.

Àrea de coneixement: Antropologia Social.

carlosalonso.chirinos@urv.cat

Nofit Itzhak (Investigadora postdoctoral MSCA Marie Curie)

Doctora en Antropologia per la Universitat de Califòrnia (2016). Actualment és becària Marie Sklodowska-Curie i becària Beatriu de Pinós al Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV. El seu projecte de recerca actual estudia la relació de les persones amb el futur en temps de crisi i canvi social, analitzant la seva relació amb la infància, la criança i l'ús de tecnologies digitals per part dels nens. Els seus projectes d'investigació anteriors inclouen un estudi de les missions humanitàries catòliques carismàtiques a França i a Rwanda, i un estudi de les pràctiques neo-xamàniques als Estats Units. Els seus treballs anteriors van rebre el suport de la Fundació Wenner Gren, la Society for Psychological Anthropology i la Universitat de Califòrnia, entre d'altres.

Línies de recerca: joventut, religió, noves tecnologies.

Docència: Màster en Antropologia Mèdica i Salut Global.

nofit.itzhak@urv.cat