III jornada d'Innovació en la Intervenció Social I Educativa. Intervenció en contextos de violència i promoció de la cultura de pau

campus Catalunya, Avda. Catalunya, 35, Tarragona

III JORNADA D'INNOVACIÓ EN LA INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA

INTERVENCIÓ EN CONTEXTOS DE VIOLÈNCIA I PROMOCIÓ DE LA CULTURA DE PAU

25 de maig de 2022

(Jornada virtual per MS TEAMS)

III JORNADA D'INNOVACIÓ EN LA INTERVENCIÓ SOCIAL I EDUCATIVA

(Jornada virtual per MS Teams)

Dimecres 25 de maig de 2022

Presentació i objectiu principal de la Jornada

La violència ha estat sempre present en la història de la humanitat i en les diferents societats i cultures, tant en l'àmbit públic com privat. Un dels problemes principals a l'hora d'analitzar-la és la complexitat elevada i les múltiples manifestacions. Per això s'ha intentat comprendre la violència a partir de les causes, de la manera com es presenta, de les dinàmiques o funcions que assumeix o de les conseqüències.

Es parteix de la idea que un acte de violència constitueix una vulneració dels drets humans i un atac a les llibertats fonamentals de les persones. Per afrontar-la, és primordial crear i consolidar una «cultura de pau» que ajudi a prevenir la violència i a enfortir relacions basades en el respecte mutu i l'aprenentatge a través de respostes socioeducatives integrals. Tot i així, identificar i tractar accions violentes en els diferents contextos d'intervenció no sempre és senzill i cal adaptar les intervencions a les característiques de cada societat, comunitat o persona.

En aquest context, la III Jornada d'Innovació en la Intervenció Social i Educativa pretén tractar aquesta realitat des de l'anàlisi d'estratègies d'intervenció multifocals i interdisciplinàries en què la prevenció tingui un paper central. Emmarcada a la 4a edició del màster universitari en Innovació en la Intervenció Social i Educativa (MIISE), aquesta jornada presentarà projectes i experiències desenvolupades al nostre territori que permetran conèixer i debatre sobre el potencial de la recerca i la intervenció socioeducativa a l'hora de produir impacte i transformació social.

Es pretén visibilitzar la innovació social de les bones pràctiques basada en la capacitat de donar respostes d'una manera creativa en el context actual, destacant i posant en valor la manera de fer dels professionals de l'Administració pública, de les entitats socials i de la combinació de totes dues per buscar solucions satisfactòries a necessitats emergents.

09.30 h INAUGURACIÓ DE LA JORNADA. Presentació institucional

· Dr. Antoni Pigrau Solé, degà de la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV

· Dr. Luis Marqués Molías, degà de la Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia de la URV

· Dra. Montserrat Soronellas Masdeu, directora del Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social de la URV