Investigadors/es en formació amb beca pre-doctoral

Carlos Alonso Chirinos Medina

Antropòleg social, llicenciat a la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú (2010), i Màster en Antropologia Mèdica i Salut Internacional per la universitat Rovira i Virgili (URV, 2015), Espanya. Des del 2008 ha estat vinculat a diversos estudis relacionats al camp de les polítiques socials en educació i salut en contextos de desigualtat social, així com estudis locals referents a les relacions familiars i la cura infantil en zones principalment rurals dels Andes i la selva peruana. Actualment, com a estudiant del doctorat en Antropologia i Comunicació (URV) centra el seu interès en homes cuidadors grans en contextos de malaltia i discapacitat durant el matrimoni a Espanya. Una altra línia de recent interès són els estudis d'alimentació i els seus processos d'aculturació.

Línies de recerca: Desigualtat social, gènere i curs de vida; cura i família; cultura biomèdica, narratives i experiències de la malaltia; processos culturals de la cuina, sostenibilitat i seguretat alimentària.

carlosalonso.chirinos@gmail.com

Josep Puigbo Testagorda

És graduat en Antropologia Social i Cultural amb menció d'Innovació i Crítica en el Coneixement Antropològic per la Universitat Autònoma de Barcelona (2016). Estudiant del Màster en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social (URV) i del Doctorat d'Antropologia i Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili. Actualment desenvolupa la seva tesis doctoral sobre les implicacions sociourbanes de la implementació del concepte emergent smart city.

Línies de recerca: antropologia urbana i de l'espai construït, tecnologia, patrimoni.

Josep.puigbo@estudiants.urv.cat

BECARIS ANTERIORS

Línies de recerca: Medicina popular; pluralisme terapèutic; noves formes d'espiritualitat contemporània; teràpies alternatives.

Projecte de tesi: Medicina popular i medicines alternatives entre Itàlia i Espanya.

Director: Dr. Josep Maria Comelles Esteban.

Neus Jàvega Bernad

Línies de recerca: Antropologia de la mort; diàspores; islam; musulmans a Europa; minories musulmanes; identitats; antropologia de les religions; rituals.

Projecte de tesi: La mort en context migratori. La gestió pública i comunitària de la mort entre els marroquins del Camp de Tarragona.

Directors: Dr. Jordi Roca i Dr. Jordi Moreras.

neus.javega@urv.cat

Laia Ventura Garcia

Línies de recerca: Antropologia del risc i la incertesa; el fàrmac com a objecte social; antropologia dels cossos; diagnòstic; salut global.

Projecte de tesi: Estudi de la corporalitat i el risc al voltant del mal de Chagas.

Director: Dr. Àngel Martínez Hernáez.

laia.ventura@urv.cat