Investigadors/es en formació amb beca pre-doctoral

Elisa Alegre-Agís

Becaria predoctoral Martí Franqués (URV) del Doctorat d'Antropologia y Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili. Llicenciada en Antropologia Social i Cultural (2012) i Màster en Antropologia Mèdica i Salut Internacional (2014) per la URV i Treballadora Social per la Universitat de València (2009)Des de l'any 2013 ha treballat com a investigadora en diferents projectes d'investigació sobre salut mental i sistemes d'atenció a la salut per a diferents entitats com l'Institut Borja de Bioètica de la Universitat Ramon Llull i el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya. Actualment desenvolupa la seva tesi doctoral sobre trastorns mentals severs i cura a l'espai domèstic. Ha estat com a estudiant becària per Santander Iberoamérica en el Instituto de Ciencias Antropológicas de la Universidad de Buenos Aires (2015). Al mateix temps ha estat becària de projecte del Medical Anthropology Research Center.

Línies de recerca:  bogeria, salut mental, família, història de la psiquiatria,gènere

elisa.alegre@urv.cat

Carlos Alonso Chirinos Medina

Antropòleg social, llicenciat a la Pontifícia Universitat Catòlica del Perú (2010), i Màster en Antropologia Mèdica i Salut Internacional per la universitat Rovira i Virgili (URV, 2015), Espanya. Des del 2008 ha estat vinculat a diversos estudis relacionats al camp de les polítiques socials en educació i salut en contextos de desigualtat social, així com estudis locals referents a les relacions familiars i la cura infantil en zones principalment rurals dels Andes i la selva peruana. Actualment, com a estudiant del doctorat en Antropologia i Comunicació (URV) centra el seu interès en homes cuidadors grans en contextos de malaltia i discapacitat durant el matrimoni a Espanya. Una altra línia de recent interès són els estudis d'alimentació i els seus processos d'aculturació.

Línies de recerca: Desigualtat social, gènere i curs de vida; cura i família; cultura biomèdica, narratives i experiències de la malaltia; processos culturals de la cuina, sostenibilitat i seguretat alimentària.

carlosalonso.chirinos@gmail.com

Josep Puigbo Testagorda

És graduat en Antropologia Social i Cultural amb menció d'Innovació i Crítica en el Coneixement Antropològic per la Universitat Autònoma de Barcelona (2016). Estudiant del Màster en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social (URV) i del Doctorat d'Antropologia i Comunicació de la Universitat Rovira i Virgili. Actualment desenvolupa la seva tesis doctoral sobre les implicacions sociourbanes de la implementació del concepte emergent smart city.

Línies de recerca: antropologia urbana i de l'espai construït, tecnologia, patrimoni.

Josep.puigbo@estudiants.urv.cat

BECARIS PREDOCTORALS ANTERIORS

Línies de recerca: Medicina popular; pluralisme terapèutic; noves formes d'espiritualitat contemporània; teràpies alternatives.

Tesi: En busca de un «nuevo mundo mágico». De la medicina popular a las terapias New Age en un Occidente desencantado

Director: Dr. Josep Maria Comelles Esteban.

Neus Jàvega Bernad

Línies de recerca: Antropologia de la mort; diàspores; islam; musulmans a Europa; minories musulmanes; identitats; antropologia de les religions; rituals.

Tesi: La mort en context migratori. La gestió pública i comunitària de la mort entre els marroquins del Camp de Tarragona.

Directors: Dr. Jordi Roca i Dr. Jordi Moreras.

neus.javega@urv.cat

Laia Ventura Garcia

Línies de recerca: Antropologia del risc i la incertesa; el fàrmac com a objecte social; antropologia dels cossos; diagnòstic; salut global.

Tesi: Mal de Chagas: una etnografia corporeïtzada sobre el risc latent

Director: Dr. Àngel Martínez Hernáez.

laia.ventura@urv.cat

Maria Offenhenden

Línies de recerca: migracions, treball de la  llar, reproducció estratíficada

Tesi: "Si hay que romperse una, se rompe" El trabajo del hogar y la reproducción social estratificada

Directores: Yolanda Bodoque i Montserrat Soronellas

mariaoffengenden@urv.cat

Egbe Manfred Egbe

Línies de recerca: migració, precarietat, crisis econòmica

Tesi: Sub-Sahara African Immigrants in the 'Land of Plenty': Economic Crisis, Food Insecurity and Hunger in Tarragona and Lleida

Directores: Dr. Josep María Comelles i Dra. Mabel Gracia

Claudia María Anleu Hernández

Línies de recerca: migracions, latinoamericans, resiliència

Tesi: Latinoamericanos saliendo adelante. Una mirada desde la resiliencia sobre las migraciones y la intervención social con inmigrantes.

Directores: Dra. Carmina Puig i Montserrat Soronellas

claudiamaria.anleu@urv.cat