Universitat Rovira i Virgili

Coneix el professorat del MIISE

 Claudia María Anleu Hernández

Llicenciada en Treball Social (Guatemala). Doctora en migracions i medicació social (URV). Investigadora post doctoral i professora associada. Crec fermament que una altra realitat és possible mitjançant una recerca social compromesa amb la població, participativa i aplicada. Al màster puc compartir diferents maneres de fer investigació social des de una perspectiva més holística.

Pujar

Alejandra Araiza Díaz

Llicenciada en Psicologia (UNAM, Mèxic), Màster en Antropologia Social (ENAH, Mèxic) i Doctora en Psicologia Social (UAB). Becària post-doctoral María Zambrano (URV) i membre del grup de recerca GREDI-URV. Experta en metodologies feministes, violències de gènere i violència feminicida, però sobretot compromesa amb el canvi social i amb la necessitat de posar les cures i la vida al centre.

Pujar

Eugenia Altaba Dolz

Diplomada en Professorat d'EGB, Llicenciada en pedagogia i Doctora en Economia i Empresa per la URV i Educadora Social. Professora Associada, amb docència al Grau de Treball Social. La meva vida professional es centra en l'àmbit de la Infància i des de fa uns anys en la direcció de entitats de caire social, d'aquí que el Màster sigui una ocasió per reflexionar, indagar, repensar i cercar, tots plegats, noves formes de fer en diferents àmbits socioeducatius, per continuar donant resposta a les exigències socials.

Pujar

Angel Gabriel Belzunegui Eraso  

Doctor en Sociologia i postgrau en demografia per la UAB. Dirigeixo la Càtedra d'Inclusió Social de la URV, on investigo sobre les condicions de vida dels col·lectives vulnerables. Específicament, les meves últimes investigacions s'interessen per la vinculació entre la salut i la vulnerabilitat social. Crec que el màster és un espai de gran interès per compartir amb l'alumnat aquestes investigacions i per profunditzar en els temes relacionats amb l'anàlisi quantitatiu.

Pujar

Blanca Deusdad Ayala

Doctora en sociologia por la UB. Llicenciada en Geografia i Història, especialitat en antropologia cultural (UB, 1989). Becària post-doctoral Fulbright a les Univ. de Boston i Harvard (2003). Actualment sóc la coordinadora del projecte europeu H2020 SoCaTel. A multi-stakeholder co-creation platform for better access to Long-Term Care services (2017-20).

Pujar

Yolanda Domingo 

Diplomada en Treball Social (UDL, 2001). Postgrau en Intervenció Social en l'àmbit de la Salut Mental (Universitat Ramon Llull, 2003). Teràpia Familiar Sistèmica (Centre de Teràpia Familiar Kine de Barcelona, 2007). Màster Universitari de Treball Social Sanitari (UOC, 2016) i Màster Universitari en Innovació en la Intervenció Social i Educativa (URV, 2020).

Pujar

Marta Beatriz Esteban Tortajada

Doctora en Educació i Societat per la Universitat de Barcelona, Mestra d'Educació Primària per la Universitat Rovira i Virgili, màster en Recerca Educativa per la Universitat Autònoma de Barcelona i màster en Educació en Valors i Ciutadania per la Universitat de Barcelona. Les seves línies de recerca són sentit d'agència humana, participació democràtica i ciutadania; educació en valors i ciutadania; i inclusió sociopolítica de la infància i l'adolescència. Ha estat mestra d'educació primària, animadora sociocultural, educadora en el lleure i professora en el Departament de Teoria i Història de l'Educació a la Universitat de Barcelona. Membre del grup de Recerca en Educació Moral (GREM) de la Universitat de Barcelona i col·laboradora en el Grup de Recerca Transformació Educativa, Lideratge i Sostenibilitat (EDIT) de la Universitat Rovira i Virgili.

Pujar

Maria Victòria Forns Fernández   

Llicenciada en Antropologia Social i Cultural (URV, 2003) i diplomada en Treball Social (UB, 1990). DEA en Estudis Urbans i Moviments Socials (URV, 2006). He dirigit durant deu anys el Departament d'Acció Social de Càritas Diocesana de Tarragona. Consellera de l'Ajuntament de Tarragona (2007-2015) i vaig ser diputada al Parlament de Catalunya (2010-2015).

Pujar

Regina Gairal Casadó

Educadora social, pedagoga i doctora en Educació. Actualment, és professora lectora Serra Hunter en el departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili.
La seva línia d'investigació fa incidència en l'educació, la inclusió acadèmica, la cohesió social i el benestar personal dels grups vulnerables, centrant-se en infància i adolescència tutelada, persones migrants i ètnia gitana. Els resultats de les seves recerques han estat publicats en les revistes de major impacte de l'àmbit de l'educació.

Pujar

Cristina García Moreno 

Dra. en Antropologia Urbana per la URV (2011). He participat en projectes d'investigació centrats en qüestions de gènere, migracions, trajectòries transnacionals i parelles mixtes. Les metodologies del treball en xarxa i del treball comunitari es presenten com eines efectives per compartir informació entre professionals, per aprendre de l'experiència dels altres i per treballar junts a l'hora de fer front a realitats socials cada vegada més complexes. En l'assignatura que imparteixo s'analitzen i es dissenyen projectes innovadors que estiguin orientats a generar dinàmiques transdisciplinars i d'acció comunitària.

Pujar

Eva Neus Miralles Siré

Becària pre-doctoral Joan Oró FI 2023 al programa de Doctorat en Treball Social (URV). Màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa (URV, 2021). Especialista en Acompanyament al Dol (UdL, 2018). Graduada en Educació Infantil (UdL, 2020). Participa en la recerca #D-VioPrev sobre la protecció de la infància amb discapacitat en el context educatiu i col·labora en el projecte FEMMINOR sobre les necessitats i drets dels infants víctimes de feminicidi. Formadora i assessora de professionals, també realitza acompanyament a famílies. Col·laboradora i voluntària a l'AFASIT. Compromesa amb el benestar i la prevenció de les violències a la infància des dels àmbits social i educatiu.

Pujar

Laura Natividad Sancho

Llicenciada en Pedagogia i Doctora en Educació per la Universitat de Girona. Actualment membre del grup de recerca consolidat IMSE, Impacte Social i Educació. Professora associada al Departament de Pedagogia amb més de quinze anys d'experiència com a mestra. Els seus interessos professionals i de recerca estan relacionats amb la promoció de la millora socioeducativa a partir d'actuacions basades en evidències científiques. En les assignatures en què participa treballa per mostrar aquests aspectes considerats crucials per a la millora i la consecució dels resultats desitjats.

Pujar

Jordi Navarro Lliberato 

Treballador social. Educador. Pedagog. Professor associat URV. L'acció socioeducativa s'ha de fer promovent la construcció de la resiliència individual, familiar i comunitària, creant possibilitats de canvi positiu, treballant en la construcció del present mitjançant la capacitat d'imaginar, de crear, de construir camins i alternatives possibles, considerant les persones com allò que veritablement són, protagonistes i constructores de les seves realitats. I defensant un optimisme militant que ens allunyi del conformisme i ens ajudi a prevenir i enfrontar ell maltractament institucional.

Pujar

Carmina Puig Cruells

Doctora en antropologia por la URV (2009)  El meu camp d'estudi és l'anàlisi de les pràctiques professionals i de la intervenció social que es realitza. També m'interesso i faig recerca sobre la creació d'una cultura de la cura en els professionals i les organitzacions. Els professionals i les seves intervencions constitueixen el recurs més valuós dels dispositius d'atenció a les persones. Per això les seves pràctiques quotidianes requereixen ser estudiades i analitzades. En la meva recerca i docència tracto de compartir amb els estudiants tota la complexitat que la pràctica significa i transmetre la necessitat d'anar amb compte d'ells mateixos per a poder anar amb compte dels altres. M'apassiona compartir, fer circular el coneixement.

Pujar

Gisela Redondo-Sama 

Doctora en Sociologia i investigadora Ramón y Cajal. Desenvolupa recerca principalment en la línia de lideratge dialògic per la transformació social i educativa. Va ser investigadora Marie Sklodowska-Curie a la Universitat de Cambridge i ha publicat en revistes científiques com Qualitative InquiryInternational Sociology o Teachers College Record.

Pujar

Ramona Torrens

Doctora en Antropologia Social i Cultural (URV, 2009). Vaig ser cap d'estudis de l'Escola Universitària de Treball Social de Tarragona, adscrita a la URV (1993-2001) i durant més de vint anys he fet diverses coordinacions de docència i gestió universitària. Tinc experiència en projectes d'intervenció social, finançats pel Programa CaixaProinfancia - Obra Social La Caixa, a les regions de València i Tarragona.

Pujar

"Aquesta titulació permet formar especialistes que integrin la perspectiva social i educativa, tant en els coneixements teòrics com en la pràctica, per poder afrontar professionalment els reptes d'una societat cada vegada més diversa que fa necessari la co-creació i l'aprenentatge de metodologies capaces d'intervenir en aquesta complexitat sociocultural."   

Entrevista completa