Jornada de debat "La cultura gitana a Tarragona"

l'Aula Magna de campus Catalunya de la URV

Programa:

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

• Taula inaugural (9,30-10,00)

Antoni Nomdedeu Rull (degà de la Facultat de Lletres), Maria Cecilia Mangini Schäfer (Consellera d'Igualtat, Serveis a la Ciutadania i Serveis Socials), Maria Offenhenden (Institut Tarragonès d'Antropologia)

• Taula rodona (I) (10-10,45 h.): "La mirada fotogràfica sobre els gitanos. De l'estereotip i la folklorització fins a la documentació sense prejudicis"

Josep Maria San Saturnino (Sansa) (escriptor i fotoperiodista; el seu últim llibre és: Gitanos de la Part Alta de Tarragona, 2023); Jesús Salinas, mestre, fotògraf, cofundador d'Enseñantes con Gitanos (el seu últim llibre és: Gitanas y gitanos en la poesía del siglo XX, 2022). Modera: Joan Josep Pujadas i Cinta S. Bellmunt (URV)

• Taula rodona (II) (10,45-11,45 h.): "La vida quotidiana dels gitanos a Tarragona. Entre la precarietat i l'empoderament"

Trini Torres, presidenta de la Associació de Dones Gitanes de Tarragona Karing-Vaxt; Belén Borja, presidenta de la Federació multicultural de dones de Catalunya (FEMDOCAT); Juan Fernández, president de l'Associació Gitana de Camp Clar; Antonio Gutiérrez Ximenis, president de la Associació Gitana de Tarragona (Part Alta). Modera: Pere Navarro, professor de Filologia Catalana de la URV

• Pausa cafè (11,45-12,15 h.)
  • Taula rodona (III) (12,15-13,30 h.): "Institucions escolars. Cap a una educació inclusiva"

Carmen Méndez, antropòloga i directora de la Fundació Secretariat Gitano de Catalunya; Loli Santiago, portaveu de CampusRom Tarragona; i Sara Jiménez, de la Fundació Pere Closa. Modera: Federico Bardají, antropòleg social freelance

• Acte de Cloenda (13,45-14,30 h.): actuació del grup flamenc Alboreà.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Agraïm feu la difusió entre les persones que creieu que puguin estar interessades.