Conferència: "Las pulsiones: cómo escribimos con el cuerpo"

Sala de juntes del campus Catalunya

La conferència ""Las pulsiones: cómo escribimos con el cuerpo" és a càrrec del Jean Michel Vappereau, psicoanalista i matemàtic. Analitzant i alumne de Jacques Lacan, Vappereau segueix la investigació lacaniana per distingir la paraula i l'escriptura: "Cal explicar com entrem en aquest pulmó d'acer que és el llenguatge, que permetrà, caient sobre el cos, activar les funcions corporals. Això comença a esdevenir escriptura amb el narcisisme." La seva aposta és desenvolupar i formular les propostes que Lacan deixava inconcluses per fonamentar un saber -la psicoanàlisi- que, per abordar el seu objecte, demana una lògica diferent de la lògica clàssica i un espai no tridimensional que formalitza la topologia. Lectura i escriptura constitueixen al subjecte i a la societat: la psicoanàlisi té responsabilitat en l'àmbit social.

Traducció a càrrec d'Ángeles Molto, psicoanalista.

+informació i contacte: yolanda.bodoque@urv.cat

Organitzen:

OIR: Associació Psicoanalìtica

Departament d'Antropologia, Filosofia i Treball Social

Màster en Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social ( MAUMIS)